mandag 20. juni 2011

NM uka er igang

Da er NM uka igang for min del. I går var det klart for U-23 NM fellesstart. Nei jeg er desverre ikke under 23 år enda, men pga protesen min får jeg lov til å stille i denne klassen.

Rittet i går var på 138 km som skulle kjøres i en rundløype. Småkupert hele runden med en sikkelig knekker av en bakke på ca 1 km med opp til 17% stigning på det bratteste. Denne runden skulle vi kjøre hele 11 ganger.

Jeg håpet at formen var god siden jeg hadde kjørt inn til en andre plass helga før i verdenscup løpet. Men jeg merket fra start at jeg ikke hadde gode bein i dag, desverre. Første gang opp den bratte bakkene så stivnet jeg veldig, og jeg seig langt bak i feltet. Når vi var på toppen var jeg nesten sist i feltet. Og etter bakketoppen var det sidevind og når jeg satt så langt bak som jeg gjorde da så blåste jeg av feltet med en gang.

Men men, det kommer flere muligheter denne uka. Torsdag er neste øvelse for meg, 50 km tempo. satser på å få en god gjennomkjøring her sånn at jeg er i knall form til fellesstarten på søndag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar