fredag 10. juni 2011

Verdenscup tempo

I dag har det vært tempo i Segovia, Spania. Første verdenscup rittet for meg i år. I dag var det tempo som stod på programmet. Det var en flat tempo, med lange åpene strekker. Tempoen i dag var 21 km lang. Jeg hadde veldig lyst til å kjøre fort i dag. Jeg er jo ingen tempohest så i dag hadde jeg planer om å snu den trenden.

Planen fra start var klar. Jeg skulle holde igjen litt på kruttet de første 5 km fram til første vendepunkt. Dette gikk helt etter planen. Etter dette var det fult trøkk. Jeg klarte arbeidsoppgavene mine veldig bra i dag. Og jeg følte jeg fikk til en brukbar teknisk tempo. Men det gikk desverre altfor sakte. Tiden ble 30.28 på de 21 km og det ble bare en 15 plass. Var veldig skuffet over dette da jeg følte at jeg gjorde alt det jeg kunne for å kjøre fort. Men desverre er det noe som jeg ikke gjør riktig og som jeg ikke klarer å finne ut av hva jeg gjør feil. Jeg følte jeg klarte å presse kroppen min maks, men farten var ikke høy nok.

Nå gjelder det å nullstille seg før det er fellesstart på søndag. Dette er helt klart det jeg er sterkest på. Satser på å være med helt i toppen.

Ellers kjørte resten av det norske laget sterkt i dag. Åge"cancellara" Jønsberg som kjører i min klasse (c4) kjørte inn til en meget sterk 5 plass. Glenn Johansen som kjører i klassen under Åge og meg (c3) kjørte inn til en sterk 8 plass.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar