torsdag 20. januar 2011

Aking i korketrekkern er ingen spøk

I går var jeg og Glenn Johansen(min lagkompis på handikap landslaget) å akte i korketrekkern på Frognerseteren.

Glenn ringte meg forrige uke å lurte på om jeg hadde lyst til å være med å ake denne uka. Han hadde nemlig fått beskjed av sin trener Trond om at han skulle ake som alternativ trening. I går dro vi av sted til Frognerserteren. Vi gledet oss veldig og mente det kom til å bli veldig gøy. Når vi var å leide oss en kjelke sa mannen der at det var litt kuler fra Midtstuen og ned. Litt hopp er gøy tenkte vi.

Ned til Midtstuen var det sinnsykt gøy. Bra løype og det gikk til tider veldig fort. Derfra og ned så ble det mere dumper og det var vanskeligere å ake. Det var da det skjedde det som ikke skulle skje. Glenn akte foran meg, jeg så han fikk en stor fart og han treffer en stor kul. Han hopper, jeg ser han blir litt nervøs og prøver å komme på rett kurs igjen. Men i det han prøver å få kontroll på kjelken igjen så kommer beinet hans under kjelken og i det han lander så lander han rett på ankelen/beinet sitt. Det så ikke godt ut. I det han reiser deg opp ser jeg det på hele Glenn at han har slått seg veldig. han blir helt grønn i ansiktet og han sa at han ble veldig kvalm. Han får seg en pust i bakken og kommer til seg selv igjen og vi aker vidre. Glenn hadde veldig vondt i beinet så han måtte gå på beina ned resten av bakken.

Vi kommer oss til bilen igjen og bestemmer oss for å avslutte akingen. Når vi har satt oss inn i bilen tar Glenn av seg skoen for å se på ankelen sin. Ankelen hadde fått en heftig hevelse, det så ikke bra ut!!! Vi bestemmer oss for å dra til legevakta en tur for å få sjekket ut dette.


Etter litt venting og røntgen fikk vi dessverre beskjed om at det var brudd. Da ble det gips i 6 uker og ingen belastning på beinet.



Det som skulle være en morsom aketur ble en nedtur og et brekt bein. Men Glenn er tøff i hodet og han har trent veldig godt de siste måndene så han kommer til å klare dette veldig bra. Med det grunnlaget av trening han har nå så vil han komme fort tilbake igjen og han kommer til å være klar til sesongen begynner.

God bedring Glenn!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar