søndag 31. juli 2011

Sesongen 2011- Del 2

Da var siste del av sesongen 2011 i gang. I dag har jeg kjørt første løp på over 1 mnd. Har fått gjort et bra treningsarbeid i hele juli, hvor jeg blant annet har vært i Frankrike å syklet kjente Tour De France fjell. Det har stort sett vært mye mengde trening denne månden. Dette er en veldig viktig del av sesongen, med årets store mål, VM i Danmark.

I dag var altså første ritt på lenge.Sarperittet i Sarpsborg. Har kjørt dette rittet før, og syntes det er en fin måte å starte siste del av sesongen på. Rittet i dag var på 92 km i en relativt flat løype. Jeg kjørte bra her i fjor så målet for dagen var å være med å kjempe i toppen. Kjente fra start at jeg hadde greie bein. Merker at jeg har trent mye langt i det siste så jeg var nok litt sliten. Det var en del gode ryttere med i dag, bla plussbank Cervelo var på start. så det ble satt stor fart fra start. Jeg satt greit med i feltet uten å bruke alt for mye krefter. Det var mange brudd forsøk i dag, men ingen som fikk sikkelig luke. På slutten av rittet var det 2 stigninger som gjorde at det sprakk veldig opp. Jeg satt fint med over toppen, helt i tet. Det kom en gruppe fra opp denne bakken, med bla Sondre Hurum fra plussbank. Jeg var med i front å prøvde å kjøre de inn igjen. Ca 2 km før mål skjedde det som ikke skulle skje. Det ligger en rytter rett ved siden av meg, han bestemmer seg plutslig for å svinge brått mot meg. Jeg hadde ingen muligheter til å komme meg unna. Han kjører rett inn i meg og jeg går med et brak i asfalten. Utrlig kjipt å velte rett før mål. Og veldig kjedelig med skrubbsår. men det gikk heldigvis bra med meg, ingen store skader, bare skrubbsår. Prøvde å kjøre inn igjen feltet, men jeg klarte ikke å komme helt opp igjen siden det var så kort igjen til mål og feltet kjørte fort foran.

Nå venter noen rolige dager for å prøve å få tilbake litt overskudd. På torsdag starter Tønsberg 4-dagers. Her gjelder det å ha litt overskudd. Det kommer til å bli et hardt løp med mye bratte bakker. Satser på at formen er bra til den tid ogat jeg kan være med å kjempe i dettte løpet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar