mandag 8. august 2011

Tønsberg 4 dagers

Da var Tønsberg 4 dagers over for i år. Et kjempe fint ritt med harde løyper. Og for min del litt opp og ned i prestasjoner.

Etappe 1- Bakketempo


På torsdag kveld var det klart for første etappe. 800 meter bakketempo. En veldig spesiell og vanskelig øvelse. Bakken er ganske flat i starten med etter ca halvveis knekker den til med over 20% stigning. Ikke akkurat min favoritt øvelse. Jeg kjørte helt OK. Hadde ingen forhåpninger om å hevde meg på denne etappen så det var helt greit.

Etappe 2- 152 km fellestart Andebu

Dag 2 av tønsberg 4 dagers var en fellesstart i en rundløype på ca 20 km. Ikke så mange utfordringer, bare noen små bakker. Her hadde jeg håpet på å gjøre et godt løp siden løypa passet meg ganske bra. Men kjente allerrede fra start at beina mine var helt forferdelige. Jeg datt så alt for tidlig av og det ble en kort dag. veldig skuffende.

Etappe 3- 158 km fellesstart Andebu

Dette var den virkelig harde etappen i Tønsberg 4 dagers i år. En virkelig kraft prøve. Hvor vi skulle over kjente sykkelbakker som Skrim fjellet og de sinnsykt bratte Hvarnes bakkene. Kjente fra start at beina mine var en del bedre enn dagen før. Og i dag trengte jeg virklig bedre bein for å klare å komme meg igjennom denne etappen. satt gret med i feltet i ca 100 km, og da kom den første virkelig harde bakken, Skrim fjellet. Bakken er ca 5 km lang og ca 8% i snitt stigning. Prøvde å plassere meg foran i feltet før bakken begynte, men det var det flere som også ville. Det ble en hard kamp om plassene de siste kilometerene før bakken, men jeg klarte å sitte med ganske langt foran. Satt med den den første kilometeren av bakken, men så sklei jeg sakte men sikkert gjennom feltet. Jeg fant meg en fin gruppe som jeg satt sammen med. Vi kjørte jevnt hele veie til mål sammen. Jeg sier meg helt OK fornøyd med etappen i dag. Ikke noe super dag, men det var deilig å kjenne at kroppen fungerte bedre enn dagen før.

Etappe 4- 17 km tempo Andebu

Siste dagen var det tempo. 17 km i et sinnsykt kaldt og vått vær. Målet for dagen var å få en god følelse på tempo. Kan ikke huske sist jeg har hatt det. Jeg åpnet rolig for å finne en fin rytme fra start. Dette klarte jeg bra og jeg hadde full kontroll ut til vending. Fra vending og hjem var det fullt trøkk. Til å være meg så var dette en tempo jeg kan si meg fornøyd med. Men det er masse å gå på enda, men det var viktig med en god følelse i dag. Så det får jeg ta med meg videre så kanskje jeg kan få til å kjøre litt fortere på tempo i tiden framover.

Alt i alt var det en OK helg for meg. Tror nok jeg trenger litt mer ritt trening før jeg kan si at jeg er i bra form igjen, men det kommer. Det blir mye ritt framover. På onsdag reiser jeg til Trondheim for å kjøre bane NM og Norges cup på landeveien. Så med litt flere ritt nå så håper jeg på at formen min bare blir bedre å bedre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar