onsdag 16. mai 2012

Mega Mila

I går var det igjen klart for nytt sykkelritt. 10 km tempo på Harestua i Nittedal. Dette er et ritt jeg har kjørt i mange år. Kjørte de første rittene her når jeg var 12 år. Dette er en av de raskeste 10 km tempoløpene i Norge. Her slår de fleste nye rekorder, dette var også målet mitt for dagen, komme unnder 14.27.

Oppvarmingen gikk bra og jeg fikk gjort de forbredelsene jeg skulle før start. Det var en veldig sein start i går. jeg startet kl 20.40. Uavant for kroppen å starte så seint. Målet for løpet var å starte kontrollert. Holde igjen litt de første 5 km til vending og derfra og inn skulle jeg kjøre det jeg var god for.

Starten gikk og jeg klarte å kjøre kontrollert. Full fokus på teknikk de første kilometrene, uten å bruke alt for mye krefter. Planene om en rolig start hadde gått nesten helt etter planen. Jeg hadde nok kjørt litt hardere enn planen de siste 2 km før vending, men jeg følte jeg hadde bra kontroll på løpet. Fra vending og inn til mål var det fullt trøkk. Dette følte jeg at jeg klarte veldig bra. Kjørte raskere på vei hjem igjen og jeg følte jeg hadde bra trøkk og farten var høy. Men jeg begynte å merke kjøret. Når det var igjen ca 2 km fikk jeg sikkelig syra og jeg måtte sette ned farten litt. De to siste km var det bare å pine seg selv sikkelig med kroppen full av syra. Jeg kom i mål på tiden 14.35. Var litt skuffa rett etter jeg kom i mål. Målet for dagen var jo sette ny rekord. Men dette kjørte jeg 8 sekunder for sakte til å gjøre. Desverre så var jeg ikke bedre i dag. Men jeg er fornøyd med hvordan jeg kjørte løpet, skulle nok kanskje sett i ettertid holdt igjen litt mer i starten, men det er det ikke noe å gjøre med nå. Så jeg sier meg OK fornøyd med rittet.

Neste på programmet nå er Nordmarka Rundt på søndag. Dette blir kun for treningens del, blir nok en hard langtur med mange stigninger.

3 kommentarer:

  1. Stå på! 8sek er ikke mye. Jeg var 34sek bak rekorden min :P

    SvarSlett
    Svar
    1. takk takk :) du kommer sterkere tilbake, det er jeg helt sikker på :) var det forresten deg jeg møtte i dag bak en bil langs Hurdalsjøen?

      Slett
    2. En stund siden, men stemmer det, ja :) Så deg jeg også, men var for opptatt med å følge med på bilen :P

      Slett