fredag 11. mai 2012

Nes Mila

Da var årets andre tempoløp over. På onsdag kjørte jeg 10 km tempo på Nes i Akershus. Hadde kjørt bra på den første tempoen før i år så jeg hadde håpet på å få til en god tempo denne dagen også. Rekorden min i denne løypen var 14.46 og målet for dagen var å kjøre raskere enn dette.

Oppvarmingen gikk fint og jeg fikk gjort det jeg skulle for å være klar for å sykle 10 km lynraskt. 5 min før start var jeg ved starten og klar til start. Målet var å starte kontrollert for så å klemme til etter vending. Syntes jeg fikk til dette bra å jeg hadde full kontroll i starten. Følte jeg hadde funnet en bra rytme. Reidar Borgersen startet 30 sekunder bak meg. Jeg visste at han kom til å ta meg igjen rimelig raskt. Han har jo tross alt 2 sølv fra NM tempo to år på rad bak Edvald Boasson Hagen. Reidar tok meg som forventet igjen etter ca 2 km. Jeg fortsatte i mitt tempo uten å bry meg noe om dette tempodyret. Når jeg kom til vending etter 5 km så gledet jeg meg til å klemme til på vei hjem i medvind og slakt nedover. Men i det jeg begynner på tilbakeveien er det desverre ikke så mye å trøkke til med. Jeg fikk ikke noe flyt på sykkelen tilbake og det gikk nesten ikke noe fortere på vei hjem enn det gjorde til vendingen i motvind. I det jeg passerer målstreken ser jeg ned på klokken og ser at det står 14.58. Ikke bra.

Det ble ikke den bra tempoen jeg hadde håpet på. Hadde håpet på rundt et halvtminutt bedre, men jeg var ikke bedre i dag. Men det kommer nye tempomuligheter om ikke lenge. Neste tirsdag er det 10 km tempo på Harestua. Så får jeg satse på en bedre tempo på tirsdag.

Neste ritt på programmet nå er Romerike rundt på søndag. Et turitt på ca 80 km. Satser på at kroppen er på topp til søndag og at jeg kan være med å kjempe i toppen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar