tirsdag 12. juni 2012

Årets første test

Til helgen er det årets første sikkelige test for min del. Da er det verdenscup i Spania. Dette er første gang i år jeg møter mine hadikappede konkurrenter. Merker det begynner å krible bra i kroppen allerede.

Jeg har kjørt dette rittet tidligre også, bla. i fjor hvor jeg ble nr 2 på fellesstarten. Så forventningene mine til rittet i år er ikke noe mindre.

Det hele starter på fredag med 21 km tempo. Flat og rask løype, ikke min favoritt øvelse, men jeg håper jeg få til en bra tempo og at jeg på en veldig god dag kan være mellom nr 10-15.

På søndag er det fellesstart, 80 km. I år er det ny løype, og ut i fra det jeg har sett på profilen av løypa ser den ut til å passe meg veldig bra. Det er en bakke opp til mål på ca 700 meter hvor det er 7% helling på det bratteste. Dette er normalt noe jeg er best på som syklist. Så får vi håpe jeg er det på søndag også.

Legger ved et bilde fra den gode opplevelsen i fjor, så får jeg håpe at jeg klarer å klatre opp på pallen i år også. Det kommer oppdateringer på bloggen om hvordan det går underveis.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar