søndag 10. juni 2012

Norgescup Nr 3, Oslo

I helga har det vært ny runde av norgescupen igjen, denne gangen i Oslo. Lørdag var det klart for 19 runder i Maridalen. Her er jo jeg veldig kjent, mye av treningen min skjer akkurat her. Så jeg følte jeg var litt på hjemmebane. Det kom til å bli en hard dag på sykkelen. 19 runder av 8,6 km og med en bra knekker av en bakke på hver runde. Så her var det bare å klare å pine seg mest mulig.

Det gikk i bra fart ut fra start. De første 2 rundene gikk ganske. Kjente fra start at beina var bra. Satt greit med i feltet i starten. Etter ca halvveis så følte jeg meg ganske bra og jeg satt greit med i feltet, men jeg merket at dette kom til å gjøre vondt. Glad jeg hadde en veldig god dag på sykkelen, for med litt dårlige bein i den løypa så hadde det fort vært over og ut.

Når vi hadde kjørt ca 100 km begynte jeg å ble rimelig sliten og det begynte å sprekke opp i bakken for hver runde. Men jeg klart å sitte med og jeg følte meg faktisk ganske sterk i bakken i dag. Men jeg kjente at det begynte å komme litt krampe tendenser.

Når det var 5 runder igjen var jeg langt nede i kjelleren. Men jeg bet tennene sammen å klarte å pine meg med over bakketoppen enda. Krampa satt godt i beina opp bakken og jeg måtte kjøre nesten på det letteste giret for å få minst mulig belastning på musklaturen.

Når det var 3 runder igjen hadde jeg fått nok. Da stod beina rett ut og syra spruta. Jeg kom sammen med 3 andre og vi kjørte til vi ble tatt ut av rittet. Så jeg fikk kjørt 18 av 19 runder i dag og jeg hang med feltet i 16 runder.

Jeg må si meg veldig godt fornøyd med dagen. Jeg satt mye lengre med enn det jeg hadde drømt om på forhånd. Kjenner at formen er der den skal være i forhold tl neste helg. Da skal jeg kjøre årets førte internasjonale konkurranse, verdenscup i Spania. Formen er virkelig bra fortiden og jeg føler meg på et annet nivå enn jeg har vært tidligere. Så det lover godt.

Kjørte også et nytt ritt igjen i dag som var rankingritt her i Oslo. Dette var en bakketempo, Grefsenkollen opp. Kjente på oppvarmingen at jeg var rimelig sår i beina etter i går. Hadde ikke de store forhåpningene før start, men jeg skulle prøve å kjøre det jeg klarte. Men når jeg kjørte meg så langt ned i kjelleren som jeg gjorde i går så er man ikke på topp dagen etterpå.

Jeg syntes jeg kjørte greit fra start, målet var å starte kontrollert for så å kjøre på når det nærmet seg toppen. Fikk gjort det jeg skulle av arbeidsoppgaver underveis og jeg kom i mål på litt i underkant av 11 min. Ikke den store tiden, men helt greit.

Nå blir det å få tilbake overskuddet inn mot verdensupen neste helg. Kjenner jeg trenger noen dager på å komme meg etter den harde fellesstarten i går. Men formen er veldig god om dagen så jeg tipper jeg klarer å hente meg fort inn igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar