søndag 3. juni 2012

Eidsvoll Rittet 2012

Sist helg kjørte jeg Norgescup og rankingritt på hjemmebane på Eidsvoll. Det startet med Norgescup tempo på lørdag og rankingritt fellesstarter på søndag og mandag.

På lørdag var det klart for 35 km tempo. Målet for dagen var å få til en bra tempo. Skulle klare å kjøre teknisk bra på temposykkelen. Ut fra start fikk jeg en god flyt og rytme. Skulle prøve å åpne ganske rolig de første km, og dette følte jeg at jeg klarte bra. Men etter 5 km følte jeg at jeg kom ut av rytmen og det meste gikk egentlig ikke på skinner. Fikk en god periode igjen etter ca 15 km og jeg trodde jeg skulle kjøre bra herfra og inn til mål. Men denne godfølelsen var kortvarig. Er egentlig ikke så mye mer å si om denne tempoen. Jeg kjørte inn til mål på en ganske dårlig tid.

Nytt løp igjen på søndag, 165 km langt fellesstart ritt. En utrolig varm dag på Eidsvoll, så det kom til å bli en hard dag. Følte meg bra i starten, ingen store problemer med å henge med. Men jeg kjente på varmen at jeg var rimelig kokt. Når vi skulle begynne på Kopperudåsen for tredje gang (av totalt 6) var det slutt for min del. Vet ikke helt hva som skjedde, men jeg følte meg bra helt til dette å jeg bare datt rett av feltet i bunn av bakken. Litt skuffet over det, men jeg fikk meg en god treningsøkt og jeg slapp og kjøre meg helt ned i kjelleren til rittet i morgen.

På mandag var det klart for nye fellesstart i den tradisjonelle runden over Minneåsen. Heldigvis var det litt kjøligere i dag. Ut fra start gikk det ganske fort. Mange som ville i brudd denne dagen. Men når vi hadde kjørt rundt hele Hurdalsjøen hadde ingen klart å komme seg i brudd. Så det kom et samlet felt i bunn av Minneåsen. Det var en kamp om å plassere seg foran i feltet før bakken, men jeg klarte å sitte med ganske langt forran i feltet  da vi begynte på Minneåsen. Og det ble som ventet full fart fra bunn av bakken. Kjente fra start i dag at beina mine var bra og når vi begynte på bakken kjente jeg at jeg hadde bra trøkk. Følte det gikk veldig bra opp Minneåsen. Har nok ikke kjørt fortere opp der før. Over toppen kom jeg meg med i gruppe 3. Og når vi hadde kjørt litt på flatene etter bakken så vi en stor gruppe foran oss som var hovedfeltet. Etter at vi hadde vært over stigningen Tajet, klarte vi å kjøre inn denne gruppen. Jeg satt i hovedfeltet inn til mål denne dagen. Veldig fornøyd med dagen og en god bekreftelse på at formen er der den skal være.

Neste ritt for meg nå blir Norgescup ritt i Oslo 9 juni. Dette går i Maridalen, og der er jeg jo ganske kjent så det blir morsomt å kjøre ritt der. Dagen etter er det bakketempo opp til Grefsenkollen. Dette er en bakke jeg kjenner godt og hvor jeg har kjørt en del av bakkeintervallene mine. Gleder meg til å kjøre ritten i Oslo neste helg.

2 kommentarer:

  1. Aleksander Monsen3. juni 2012 kl. 19:30

    Good job Morten!;)

    SvarSlett
  2. Dritbra morten! Bloggen din er en fornøyelse å lese. Lykke til videre ;)

    SvarSlett