onsdag 18. mai 2011

17 mai trening med knall og fall

I går var det 17 mai. Og selvfølgelig må man trene selv om det er 17 mai. Jeg og Lene dro ut på sykkelen ca kl 13. Planen var 3 timer. Runden gikk til Gjelleråsen-Skedsmokorset-Gjerderum-Kløfta-Frogner-Skedsmokorset og hjem drefra. Men denne turen skulle ikke gå helt vår vei.

Vi hadde en kjemepe fin tur. Og kroppen kjentes veldig bra ut. Kjørte jevnt og fin og hadde bra trøkk i bakkene i dag. Da vi hadde syklet litt under 2 timer så kom vi til Skedsmkorset. Det var da det skjedde det som ikke skulle skje.

Jeg og Lene kjører inn i rundkjøringen på Skedsmokorset. Det var ikke spessielt mange biler der og vi kjører inn i rundkjøringen og alt går som det skal. I det vi kjører ut av rundkjøringen så smeller det plutselig. En bil kommer å kjører rett inn i oss og meier oss rett ned i asfalten. Det var litt av et sjokk vi begge fikk da vi plutselig bare blir kjørt rett ned i en rundkjøring bakfra.

Vi kommer over det største sjokket og skjønner at vi heldigvis ikke har blitt skadet alvorlig. Vi tar med oss syklene og oss selv ut av veibanen og får satt oss ned. Damen som kjørte på oss var også rimelig sjokkskadet hun også. Etter at vi hadde fått slått oss litt til ro så tenke jeg at jeg måtte se om sykkelen var like hel. Og det er da jeg ser at bilen må ha kjørt over bakdelen av sykkelen min. NEI NEI NEI, ramma hadde knekt i 2. Må si det kom noen stygge gloser når jeg så hva som hadde skjedd med sykkelen min.

Vi fikk ringt til poletiet og 2 poletibetjenter kom og vi måtte forklare hva som hadde skjedd. Heldigvis var det ingen tvil om hvem sin skyld dette var. Bilisten kjørte på en merkelig måte og hadde helt klart all skyld i dette tilfellet. Jeg er glad vi hadde mange vitner i saken og at det ikke er noe tvil om at det var billisten som fikk skylden for dette.

En utrolig fin treningstur som endte opp i en ulykke. Takker og priser meg lykkelig for at både Lene og jeg slapp unna dette uten alvorlige skader.

Men det er jo utrolig kjipt at sykkelen min knakk i 2. Så i dag tidlig ringte jeg til min sykkelsponor Topbikes. Det tok ca 1 times tid så hadde jeg en splitter ny Orbea Orca 2011 modell. Tusen tusen takk, Olav Morten Hagen for kjempe rask service.












1 kommentar:

  1. Otrevligt med sådana händelser. Bra att ni klarade er fint. Bra service att få cykel så fort! Hoppas ni mår bra trots allt! Lycka till med cyklingen framöver!

    SvarSlett