mandag 9. mai 2011

Ringerike Grand Prix

Da var årets Ringerike GP over. Var veldig spent på forhånd hvordan dette ville gå siden kroppen ikke har vært helt på topp den siste tiden. Det var mange sterke ryttere på start denne dagen. Det danske laget Christina Watches med Michael Rasmussen i spissen stilte til start. Også Joker Merida og Plussbank Cervelo stilte med toppet mannskap. Og hjemmefavoritt Gabriel Rasch (Garmin-Cervelo) var også på plass.

Rittet var på 175 km og vi startet med 2 lange runder på 56 og 55 km, før det bar inne i lokale runder i Hønefoss sentrum. Det gikk fort ut fra start, jeg satt langt foran i feltet og kjente at beina var mye bedre enn dem var siste helg under Norgescup åpningen. Ut fra start gikk det rett inn i en bakke opp til Klekken, en bakke på ca 3 km. Her gikk det fort, men jeg satt greit med. Opp denne bakken gikk dagens brudd på ca 10-12 rytter. Etter bakken så jeg at tidtaknings brikken min hadde falt ned fra gaffelen den hadde blitt stripset fast til, så jeg måtte en tur bak og få service. TVK kjørte service for oss i dag. Jeg kom meg ned til bilen til Terje og spurte om dem hadde strips i bilen så jeg fikk festet brikken min igjen. De sa at dem hadde det,men det tok ganske lang tid før jeg fikk strips til å feste brikken min med. Etter noen km med pace bak bilen var jeg tilbake i feltet. Jeg satt greit med den første runden og da det bar ut på andre runden og vi gikk inn i bakken opp til Klekken igjen gikk det veldig fort. Jeg kjente at formen ikke var på topp og jeg måtte desverre slippe i denne bakken.

Jeg kjenner at formen ikke er 100% enda, men den er helt klart på bedringes vei. Det går bare en vei nå, så håper jeg er i normal form igjen når jeg skal kjøre mine første løp i utlandet i handkap klassen i begynelsen av juni.

Det blir en rolig dag igjen i dag så får jeg kjenne litt på kroppen hvordan den er i morgen. Planen er å kjøre Mege Mila i morgen. Satser på at kroppen er grei nok til å starte. Mega Mila er en 10 km tempo på Harestua i Nittedal. Hvis kroppen spiller på lag med meg så håper jeg at det skal bli ny pers i morgen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar