tirsdag 3. mai 2011

Norgescup åpning i Sandnes

Da har sesongen virkelig startet her hjemme. I helga var det klart for Jæren sykkelfestival. På lørdag var det rankingritt og på søndag var det Norges Cup.





På lørdag var det klart for ranking ritt. Målet for dagen var å få en god gjennomkjøring til norgescup rittet dagen etter. Jeg følte meg litt tung og sliten i kroppen før start, så målet var bare å få blåst ut av kroppen litt. Men jeg merket fra første tråkk at dette ikke var min dag. Syra i beina kom bare etter noen få meter å jeg sleit som en hund allerede ut fra start. Opp den første "bakken" var jeg helt på felgen og jeg seig sakte men sikker gjennom feltet, og når vi var på toppen var jeg av feltet. Utrolig surt å ha en så dårlig dag på sykkelen, men jeg var fremdeles posetiv å tenkte at jeg trengte å blåse litt ut av kroppen sån at jeg var klar til start på norgescup løpet i morgen.




Så var det klart for norgescup rittet på søndag. Jeg kjente meg god og utvilt før start. Det var mange på start i dag, ca 180 rytter. Ganske teknisk løype nede i sentrum av Sandnes så det var viktig å sitte langt framme i feltet. Jeg stilte meg litt langt bak i starten så jeg kom litt bakpå fra start. Jeg hadde håpet og trodd at beina mine var en del bedre enn dem var på ranking rittet dagen før. Men når starte gikk så merket jeg at det var de samme beina som dagen før, desverre. Jeg pinte meg med over første bakketopp, klarte på hengede håret å sitte med første gang opp bakken. Den første runden gikk stygg fort, det var et enormt tempo ut fra start. Alle favorittene ville i brudd tildlig. Og allerede på første runden gikk det et stort brudd på 10-14 rytter med de store favorittene, bla Hegreberg og Kristoff. Jeg satt på halen av feltet hele den første runden og hadde syra helt opp i øra. Men jeg beit meg fast, men når vi kom ned til målpasering første gangen og inn i bakken var det over for min del. En utrolig kjedelig start på sesongen her hjemme. Ingenting stemte i helga.

Jeg må si meg veldig skufffet etter helgens ritt. Jeg dro ikke til Sandnes for å dette av etter bare en runde. Det har vært en hard treningsperiode i Belgia med både ritt og konkurranser så jeg tror ikke jeg helt har restutiert meg etter dette enda. Så jeg har stor tro på at med litt rolig trening framover så er jeg der jeg skal være. Neste ritt på planen er Ringerike GP til søndag. Litt usikker på om jeg skal kjøre der enda, skal vente litt med den avgjørelsen til slutten av uka, for å se hvordan kroppen er da. Men jeg har troen på at formen er der den skal være. Jeg kommer sterkere tilbake :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar