onsdag 11. mai 2011

Mega Mila

I går kjørte jeg årets første temporitt. 10 km tempo på Harestua i Nittedal. Dette er en klassisk tempo som har vært på terminlisten så lenge jeg har syklet. Dette er en av norges raskeste tempoløyper.

Målet for dagen var ny pers. Min rekord på mila er 14.27 min. Denne satte jeg i 2003 så det var helt klart på tide å sette en ny rekord. Følte meg greit på oppvarmingen og alt fungerte bra. Dette er en øvelse som jeg ikke har fått til noen gang. Men haddde en motivasjon til å kjøre fort og slå min gamle rekord. Prøvde å åpne kontrollert, men jeg fikk ikke helt til dette. men jeg fant en grei flyt fra start og prøvde å holde tråkkfrekvensen mellom 90-100. Syntes jeg hadde en grei flyt gjennom hele løpet. Men det gikk ikke fort nok. Det er som det pleier å være på tempo med meg, jeg har rett og slett ikke høy nok fart. Ble litt skuffet når jeg kom i mål og fikk høre at tiden min ble 14.32. Under så gode forhold så burde jeg ha kjørt en del fortere.

Så konklusjonen må bli at jeg fremdeles ikke får til å kjøre fort på tempo. Godt det ikke er så mange tempo ritt i løpet av året :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar