torsdag 21. april 2011

Kermesse i Bever

I går var det nytt kermesse løp igjen. Løpet gikk i Bever som er ca 60 km fra hvor vi bor. Når vi kom til start ca 1 time før start gikk vi til stede vi skulle melde oss på, der var det en enorm kø. Da skjønte jeg at dette kom til å bli et farlig ritt med mange ryttere på start. Starten ble utsatt nesten en halvtime pga mange rytter på start. Ut fra start var det et sykt kaos. Det var over 250 ryttere på start i dag så her var det utrolig viktig å sitte langt fram i feltet.

Ut på den første runden gikk det et stort velt på ca 20 mann, jeg klarte meg unna, men måtte av sykkelen en liten tur, så det ble en hard første runde for å komme seg oppigjen i feltet. Hadde godt over 300 watt den første runde. Når jeg endelig hadde kommet meg trygd tilbake i feltet og følte jeg satt langt foran, så smalt det igjen. Denne gangen var jeg ikke like heldig. Jeg var nr 2-3 i bakken og jeg fikk sånn type 30 mann over meg, det var ikke så godt. Så det var det kermesse løpet for min del. Fikk kjørt i 25 min før det smalt.

Det gikk heldigvis bra med meg. Det gikk utover albuen og skulderen min. Mye skrubbsår, men sånn er det å drive med sykling, da må men regne med å gå i bakken av og til. Det er veldig lenge siden jeg har vært i bakken nå så det var jo på tide :)

I dag er det nytt ritt igjen. Jeg føler meg klar til å starte selv om kroppen er stiv og støl etter velten i går. Satser på kanon bra bein i dag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar