søndag 10. april 2011

Stjernetråkken

Da var årets andre konkurranse over. I dag var det klart for Stjernetråkken. 60 km i en rimelig flatt terreng. Det var mange på start i dag, over 100 stykker. Bra nivå på rytterne i dag, store deler av feltet var norgescup ryttere.

Jeg var spent på hvordan kroppen ville fungere i dag etter ritt i går. men jeg kjente fra start at bein var bedre enn i går, så da var det bare å sitte langt foran i feltet og holde seg unna uhell. Det gikk relativt fort fra start å det var mye cowboy kjøring i starten, men etter den første bakken datt mange av cowboy rytterne av. Jeg satt greit med opp bakken, feltet sprak litt opp i første bakken, men jeg klarte meg bra. Etter bakken var det helt flatt hele veien til mål og farten var stor. Hadde ingen store problemer med å sitte med inn i dag, selv om det gikk fort. Hadde snittfart i dag på 45km/t så det gikk unna. Prøvde meg litt i spurten, men kom meg ikke sikkelig fram på slutten. Var ikke tøff nok når det var 5 km igjen så tipper jeg ble et sted mellom 20-30.

Må si meg fornøyd med dagen. Kroppen fungerte mye bedre i dag enn den gjorde i går. Deilig å være i gang igjen med konkurranser. Gleder emg til å reise ned til Belgia på onsdag for å kjøre Kermesse løp. Føler at formen kan stige enda mer i løpet av Belgia oppholdet. Da tror jeg det kan bli veldig bra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar