lørdag 23. april 2011

Kermesse i Torhout

I dag var det siste kermesse løpet her i Belgia. Var veldig klar for å få et bra resultat før jeg reiste hjem. I dag var det ca 150 mann på start, så ikke så stort felt i. Løpet var ca 40 km fra der vi bodde og gikk en en liten by som heter Torhout.

Jeg var veldig på hugget fra start. Klarte å ligge lang foran i feltet og observere det som skjedde. Ut på tredje runden opp bakken forsøkte jeg meg i et brudd, men fikk litt syra så var fort tilbake i feltet, men det var gøy å prøve seg helt der framme å være med å kjøre. Etter det satt jeg bra med foran i feltet, og jeg kjente at beina var bra. Det var utrolg varmt i dag, over 30 grader, og med den harde løypa som var i dag så ble det virkelig en kraftanstrengelse.

Jeg merket at når jeg hadde kjørt litt over 1 time at krampa begynte å komme sigende på. Selv om jeg var veldig flink til å drikke. Men jeg hadde bestemt meg at jeg skulle gå sikkelig i kjelleren i dag så det var bare å bite tenna sammen. Med en god vilje og bra bein så går det meste. Jeg måtte virkelig mobilisere sikkelig noen ganger for å sitte med. Og ca halvveis i rittet ser jeg at Terje står med en kald cola til meg, og når jeg fikk i meg denne fikk jeg litt ekstra krefter. Så neste gang opp bakken så støter jeg, selv om jeg var helt i kjelleren.

Jeg satt med i 9 av 11 mil i dag og må si meg godt fornøyd med det i dag i den harde løypa og den varmen. Det var bare 40 av 150 startende som kom i mål i dag, så det sier litt om hvor hardt løpet var. Det var utrolig deilig å få til et bra resultat i dag siden det var det siste løpet her nede. Nå føler jeg meg klar for å kjøre norgescup åpningen i Sandnes om en uke..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar