torsdag 25. august 2011

Kermes i St-Lievens Esse

I går kjørte jeg kermes ritt igjen. Planene var egentlig at jeg bare skulle trene, men siden jeg ikke fikk kjøre så lenge som jeg håpet på på tirsdag så tok jeg meg en prat med min trener Kai, og vi ble enige om at vi skulle kjøre løp i går også.

I går kjørte jeg et annet kermes løp enn jeg pleier. Fikk noen tips fra mine belgiske konkurrenter i handikap klassen om at jeg burde prøve og stille i disse løpene. Så i går dro jeg og Davy (min altmuligmann/hjelper her nede) på dette kermes rittet.

Rittet var et såkalt kategori C ritt. Her var det ca 60 ryttere på start. Denne type løp er litt kortere enn det jeg peier å kjøre her nede. I dag var det på 67 km. Vi skulle kjøre i en typisk kermes løype på 6,7 km.

Jeg satt langt foran i feltet fra start, og jeg følte meg ganske pigg. Prøvde meg på noen brudd forsøk i starten, men kom ikke avgårde i det rette bruddet. Det gikk fort fra start og det var bra kjørestyrke i mange av rytterne. Etter ca 2 runderkom deg en gruppe på ca 10 mann avgårde, uten at jeg var der. Etterhvert ble det bra sammkjøring i feltet og når det var 2 runder igjen av feltet så hadde vi tatt igjen utbryterne og det gikk mot spurt. Prøvde å være med i spurten, men det var veldig kaos de siste 2 rundene. Alle ville sitte foran og det var en del farlige situasjoner. Jeg kom meg ikke sikkelig fram i spurten, så jeg ble ca nr 30 i mål.

Syntes kroppen kjentes fin ut i dag. Hadde bra trøkk i beina i dag. Det var utrolig bra trening å kjøre slike typer ritt. Det gikk også rimelig fort, vi hadde 43 i snittfart på løpet så det er kanon trening.

Nå er det 2 rolige dager. På lørdag og søndag er de neste rittene. Jeg satser på å kjøre de samme type løp til helgen. Perfekt trening fram mot VM.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar