fredag 12. august 2011

Rankingritt- Lånkebanen Criterium

Så var dagens andre ritt over, Lånkebanen Criterium. Et utrolig hardt og morsomt ritt. Rittet gikk i en 1,2 km lang rundbaneløype inne på en motorsport bane. Det var en sinnsykt hard løype. Det gikk rett opp og rett ned igjen, og vi skulle sykle denne runden 25 ganger.

Kjente meg bra fra start. Satt greit med i feltet på ca 30 ryttere. I runde 3 punkterte jeg og jeg måtte inn i depoet for å få service. Jeg kom meg greit med i feltet igjen og jeg satt med i noen runder til. Det gikk jevnt fort hele tiden, med mange brudd forsøk. Men det var utrolig vanskelig å komme sikkelig i fra i dag sden det gikk så fort fra start. Beina mine var ganske bra i dag og jeg følte jeg hadde brukbart trøkk. Jeg satt med i løpet til ca halvveis. Så sier meg fornøyd med det i en løype som det var i dag. Mangnus Børresen fra Frøy vant rittet etter et vanvittig støt opp den siste bakken, imponerenes.

Formen virker å være på bedringens vei. Jeg føler jeg blir sterkere og sterkere for hvert løp jeg kjører. Nå håper jeg at løpene i går og i dag har gjort at jeg er i bra slaget til søndagens norgescup fellesstart. Ryktene sier at det er en veldig hard løype, mye tekniske partier og veldig harde bakker. Så skal man sitte med her må man ha dagen og formen inne.

Da er det bare å trene rolig i morgen og lade opp til søndagens kraftanstrengelse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar