fredag 12. august 2011

NM 4000 m bane

I dag var det klart for 4000 m i bane NM i Stjørdal. Målet for dagen var å få en god følese og få til en bra tid.

Oppvarmingen gikk bra, og jeg følte meg ganske bra. Litt tung i beina etter i går, men med noen stigningsdrag på rulla så kom beina seg. Målet var å åpne kontrollert. Første 2 minuttene skulle jeg kjøre kontrollert. Dette klarte jeg bra, og jeg følte jeg hadde en del å gå på når jeg hadde kjørt 2 minutter. Men når jeg skulle begynne å øke farten så klarte jeg ikke det, men jeg klarte å holde den farten jeg hadde holdt fra start og inn til mål. Jeg fikk til et OK løp, men ikke noe mer enn det. Hadde håpet at tiden min skulle bli 10 sekunder bedre enn det jeg kjørte på. Tiden min ble 5min 45sek. Når rekorden min er 5min 13 sekunder så burde jeg kjørt litt fortere i dag, selv om det var på innendørs tre velodrom med banesykkel så burde tiden i dag vært mellom 5.30-5.35. Men jeg hadde ikke helt dagen i dag.

Nå er det bare å lade opp til neste løp, som starter i kveld kl 18:45. Dette er et en felesstart på 60 km på Lånkebanen (Motorsport bane) her i Stjørdal.  Håper at beina mine blir klare til i kveld. Håper jeg har fått blåst ut på 4000 m sånn at jeg har kanon bra bein i kveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar