torsdag 11. august 2011

NM 1000 m bane

I dag var det første øvelse i bane NM i Stjørdal. 1000 m var på programmet. Dette er vel den svakeste baneøvelsen min. Men hadde lyst til å kjøre fort og slå min rekord på banene i Stjørdal som er på 1min 23 sek,

1000 m på bane er en meget vanskelig øvelse. Dette er kanskje den værste øvelsen å kjøre. Har kan du ikke spare på noe, man må bare kjøre det man orker fra start. De første 500 m går det greit, men siste halvdel er den værste. Da er det bare å klare å takle å ha det veldig vondt. Man er full av syre fra topp til tå.

Jeg må si meg OK fornøyd med dagens 1000m i Stjørdal. Tiden min ble 1min 21 sek. så jeg klarte å kjøre fortere enn min egen pers på denne banene. Jeg holdt distansen overraskende bra. Det er jeg bra fornøyd med. Vinneren i dag ble Reidar Borgersen fra Joker Merida som kjørte på 1 min 10 sek.

I morgen er det 4000m på programmet. Husker ikke hva rekorden min er på denne banene på denne distansen, men jeg har kjørt 5 min 13 sek på innendørs tre velodrom med banesykkel.

Satser på gode bein i morgen og et voldsomt trøkk :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar