tirsdag 16. august 2011

Norgescup trondheim

Da var langhelgen i Trondheim over. Det hele ble avsluttet med årets fjerde norgescup ritt på landeveien. 170 km skulle sykles i en rundløype på 17 km som skulle kjøres 10 ganger. Jeg kjente at formen min har vært stigende i det siste så jeg hadde håp om et bra løp. Løypa var av det harde slaget. Og med en sinnsykt vind denne dagen kom det til å bli et utrolig hardt løp.

Det gikk fort fra start i det små kuperte terrenget. Jeg satt greit med i feltet og prøvde å holde meg langt foran. På slutten av runden kom det er sikkelig hard bakke. Først en nedoverbakke så rett inn på en smal bro og rett inn i den bratte bakken. Her var det et voldsomt kjør på første runden. Feltet sprakk opp allerrede første gangen opp denne bakken, det ble små grupper allerede fra første runde. Jeg følte meg ganske bra i dag, følte jeg hadde brukbart trøkk, og klarte å være med over den bratte bakken, men det gikk så sykt fort på flatene etter bakken så eg fikk helt syra. Beina mine stoppet helt opp og jeg var full av syre. Gruppe på gruppe tok meg igjen og jeg klarte ikke å henge meg på noen av dem.

Det ble en kort dag på sykkelen for min del, men jeg kjenner at jeg har bra trøkk i beina, noe som jeg har mangla litt før i år. Så det lover godt for det som kommer de neste ukene. Allerede i morgen reiser jeg til Belgia. Her skal jeg kjøre Europacup i handikap klassen på lørdag og søndag. Jeg blir igjen i Belgia etter dette løpet for å kjøre kermes løp og forbrede meg best mulig til VM om litt i underkant av 3 uker.

Jeg har blitt litt små syk etter jeg kom hjem fra Trondheim, planene var egentlig å kjøre Mega mila i kveld, men jeg står over dette løpet, vil ikke risikere noe nå så kort tid for VM. Da er det bare å få kroppen frisk igjen så er jeg klar for Belgia.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar